dinsdag 19 mei 2015

Block.

Burda, Mei '15
Block

De laatste tijd was een beetje inspiratieloos voor me. Misschien lag het aan het weer, misschien lag het gewoon aan mezelf maar probeer ik dat te ontkennen, ik weet het niet. Punt is, de naaimachine stond al een tijdje stil. Zelfs kleine verteldingetjes moesten even wachten. Arme oude machine, daar stond hij dan op mijn bureau niet nuttig te zijn.
Op een gegeven moment heb ik maar al mijn zelfdiscipline bij elkaar geraapt, ik vond dat ik weer iets moest gaan naaien. Laat ik dan maar beginnen met de kleine verste
ldingetjes, een broek, een trui, een label kon er ook nog wel bij. Het voelde goed want a) ik had die stapel weggewerkt en b) ik kreeg weer zin om iets te naaien. De ontwerpgeest stond echter nog wel stil, dus ik heb eigenlijk maar gewoon een eerste het beste patroon gepakt wat ik in één van de laatste Burda’s tegenkwam. Het bleek een jurkje (het zal ook eens niet) die wel chique-potentie had. Toch handig, mocht ik ooit nog eens netjes voor de dag moeten komen en niet mijn doktersjas aan hebben.

Nooit te oud om met water te spelen ;-)
Het was er eentje met een boel ronde banen, en die banen zijn leuk want die kun je natuurlijk allemaal kleurtjes geven. Nu zijn kleurtjes een beetje mijn ‘ding’, en het leek me ook wel eens verstandig om daar van af te wijken. Een ander ‘ding’ is zwart/wit en dan het liefst met zwart kant over witte gedeeltes, maar daar vond ik dit het jurkje niet voor. Nee, dit jurkje met chique-potentie zou chique worden ook, mooie stoffen dus.


De verzamelwoede die in mijn familie heerst (vooral vaders kant) en die niet altijd even goed in de smaak valt (moeders kant) komt nu goed van pas, want ik had een paar zijden dingetjes ooit tweedehands gekocht. Een kussensloop, een broek. Toen wist ik nog niet dat ik dit ervan zou maken, komen ze toch maar mooi weer van pas. En het leuke is, het laat je geen keus over de kleuren (het werden dus toch weer kleuren). In deze wereld zijn er heel veel keuzes te maken, over ook belangrijkere dingen dan in welke kleuren je het jurkje wil naaien, dus ik vind het wel eens fijn als er geen keus is. Het werd leemkleurig zijde met okergeel zijde en nog een fantastisch zeegroen katoen die ik nog had liggen. Zo werd de inspiratie-block ineens een colourblock!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten