dinsdag 19 mei 2015

Sieraden integreren.

Burda, April '15
Sieraden integreren

Wie zegt dat sieraden altijd om de nek of in de oren moeten hangen? Om echt de show te stelen op een feest, kun je het best je eigen galajurk ontwerpen en naaien. Dit weten we inmiddels wel. Maar, soms is het gewoon echt even te veel moeite om een nieuwe jurk te naaien. Of het is te duur. Of er is geen inspiratie.



Aan de andere kant zijn er sieraden die al lang vergeten in een hoekje liggen te verpieteren. Van die dingetjes die eigenlijk te leuk zijn om weg te doen, maar waarvan je weet dat je ze nooit zult dragen (tenzij je jezelf er echt toe dwingt. Een uur voor de spiegel later om tóch die goede outfit te vinden om vervolgens dat kettinkje toch maar af te doen). De oplossing? De combinatie uiteraard. Een niet-zelfgenaaide (dus standaard) jurk en de eenzame sieraden. Om toch nog een beetje aandacht te trekken op dat feestje.

Het hoeven natuurlijk niet eens sieraden te zijn. Al verwerk je een autoband in je galajurk, helemaal prima. Mijn simpelste versie is de huidskleurige jurk (van overigens €7 ergens in een uitverkoop). Met een restje lint en het hengsel van een tas is hij ineens toch wat minder standaard! Het zijn weliswaar geen denderende verschillen, de jurk blijft flink huidskleurig en simpel, maar de sportieveling met oog voor detail zal dit toch wel zien. Menig vrouw heeft inmiddels geschitterd in dit Romeinse godinnengewaad, de ketting leidt de aandacht kennelijk toch wel naar de juiste plekken.


Wat meer in het oog springt, is het ooit-zo-leuke armbandje, nu omgetoverd tot dingeldangetje aan een pareltjesjurk. Ook al heb ik de jurk ook zelf genaaid, ik vond hem alsnog te saai. Het armbandje hing al heel lang bij andere (ook eenzame) sieraden en was ook nog eens kapot, maar als rasechte verzamelaar kon ik het leuke ding gewoon niet weg doen. De pareltjesjurk bleek een perfectie nieuwe start voor het arme armbandje, dus nu heb ik én een leuke jurk én minder eenzame sieraden. Wellicht herkent u dit probleem niet, een kapot armbandje kan uiteraard ook gewoon de prullenbak in. Voor mij ligt dit echter anders, tot frustratie van de moeder des ouderlijk huizes. Inmiddels heb ik er vooral mezelf mee als er meer spullen mijn huis binnen komen dan verlaten, maar goed. Moraal van het verhaal, tot een zekere hoogte kunnen eenzame sieraden nog best wel de show stelen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten